3 dny na svazovce

CarpV týdnu jsem vyrazil na výpravu na svazovou vodu, kde jsem nikdy předtím nebyl. Po příjezdu k vodě jsem zakrmil raketou předem připravený partikl, jahodové pelety a nakobroval jsem si na lovné místo boilie bentos red od Top rybařiny. Oba pruty jsem zaklipoval gumičkou, aby jsem házel co nejpřesněji do zakrmeného místa. Druhý den bylo vedro, ryby se zdržovaly u hladiny a za celý den se nechal přelstít pouze jeden místní dorostenec. Od nastávající noci jsem si sliboval konečně lepší rybu, a tak jsem více přikrmil partiklem a boiliem. Opak byl pravdou a hlásiče ani nepíply. V den, kdy se moje výprava uchylovala ke konci, se  na mě přišel ráno podívat místní rybář, od kterého jsem se dozvěděl, že ryby zrovna neberou, což mě už vůbec nepotěšilo, ale stále sem se nechtěl smířit s tím, že odjedu pouze s jedním chyceným dorostencem. Začal jsem zkoušet všemožné, abych docílil záběru, a tak jsem na jeden prut nastražil samotné pop up boilie, zadipoval jsem ho jahodovým dipem a obalil jsem ho pastou bentos red Top rybařina. Ani ne do půl hodiny přišla jízda a po záseku mohutný tah ryby. Bohužel místní kapr hned věděl kam míří a já o něho přišel ve vázce, kdy mi ryba nedala šanci. To už byla trochu zoufalost. Měl jsem připraven návazec na peletu, a tak jsem ho navázal na utržený prut, než připravím nový návazec na pop up montáž. Nastražil jsem jahodovou peletu Top rybařina, přidal jsem pva s půlenými peletami a celé to zadipoval dipem stejné příchutě. Toto mi fungovalo i na jiných vodách a tak jsem i přes blížící se poledne doufal, že nějaký kapr přijde. A přišel! A navíc 5 minut po náhozu. Něvěřícně jsem koukal na ohnutý prut a doufal jsem, že mi to ryba opět nenapálí do vázek. Podle tahu jsem hned věděl, že se jedná o slušnou rybu. U břehu se objevilo mohutné tělo a já jsem sršel radostí. Podebral jsem 13 ti kilového, místního domorodce! Měl jsem neskutečnou radost, že to konečně vyšlo a navíc v poledne, kdy bych takovou rybu moc nečekal. Navíc při focení se mi rozjel druhý prut a já měl na břehu, krásný „double“ v podobě 11 ti kilového šupináče a 13 ti kilového lysce.  Bylo to jako rybářský sen. Je neuvěřitelné, co se občas u vody přihodí. Odpoledne ještě přišli dva menší kapříci a já se, ač nerad, již musel vydat zpátky domů. O to více se mi odjet nechtělo, když jsem věděl, že mi ryby najely na moje místo, ale tak už to občas bývá. Rozhodně se na tuto svazovou vodu znovu vydám a snad se opět setkám s místními kapry. Ryby ve skvělé kondici dostaly samozřejmě svobodu a odpluly zpět do své domoviny, stejně tak jako já s novými zážitky od vody.

Za Top rybařina team, Miloslav „Krejčus“ Krejčí.