Posílám pozdrav od vody

Od poslední výpravy, kde se mi dařilo, už nějaký čas uběhl, tak jsem se rozhodl v neděli po práci vyrazit na 3 dny na svoji oblíbenou, rozlehlou,  svazovou pískovnu. Než jsem pobalil vše potřebné, tak jsem se na místo dostal až ve večerních hodinách. Proto jsem se rozhodl nejdříve postavit bivak, připravit montáže, pruty a vše potřebné k zakrmení lovného místa a montáže poslat do vody až ráno. Počasí bylo velice příznivé a tak jsem doufal, že by se mohl povést nějaký pěkný úlovek. Vůbec jsem ale netušil, jak tato výprava bude štědrá, že se bude až tak dařit. Po rozbalení tábora jsem před ulehnutím rozkrmil místo, které jsem si našel zhruba na 60m v hloubce 2,5m.

P1010304 (1)

Tentokrát jsem zvolil boilie Orange Fruit, které je novinkou od Top rybařiny ve fázi testování. Naházel jsem do vody  kobrou asi 5 hrstí kuliček boilie a košíčkem několik metod mixových koulí s partiklem.

Ten den už jsem nenahazoval, chtěl jsem si odpočinout a soustředit na další den. Šel jsem spát s tím, že vstanu hodně brzy ráno a pro jistotu jsem si nastavil budík. Spokojeně jsem ulehnul do spacáku a okamžitě usnul.
Ráno ve 3.45 mi zvonil budík a mně se ven ze spacáku vůbec nechtělo. Nakonec jsem ale vstal a vše bylo naštěstí připraveno z předchozího večera. Lehce jsem dokrmil a ve 4 hodiny už montáže letěly na zakrmené místo. Když už jsem měl nahozeno, nedalo mi to a ještě jsem zalezl na chvíli do bivaku, do vyhřátého spacáku plný očekávání, co přijde.
Kolem osmé hodiny jsem nekompromisně vstal a po snídani začal tvrdě  makat, jelikož jsem nechtěl nechat nic náhodě. Nachystal jsem si náhradní montáže, které se skládaly ze ztužené šňůrky Fin line solid Skin a háčku Gardner Mugga č.6.
Od rána byly hlásiče němé, až během dopoledne přišel první kontakt s rybou v podobě dvou menších kaprů. Dokrmil jsem lehce boiliesem a nastřílel košíčkem krmné koule z  partiklu a metod mixu zalité dipem Fruit orange.
Před polednem se mi povedlo zdolat další krásnou rybu. Pořád se mi honila hlavou myšlenka, že by to chtělo zkusit změnu, abych dosáhl záběrů od větších ryb, a tak jsem jeden z prutů nahodil dále od krmného místa s odmáčenou kuličkou. K nově umístěné montáži jsem nakobroval jen hrst kuliček boilie. Doufajíc, že rybačka bude pokračovat se stejnou intenzitou záběrů moje radost  náhle skončila. Ryby přestaly spolupracovat a Já přemýšlel, co dál. Odpoledne za mnou přijel Tom, který měl ode mě zprávy z dopoledne jaký byl nástup na novinku,  kterou jsem přijel testovat. Diskutovali jsme, probírali taktiku lovu a mírně přikrmili pouze bodově. Tomáš mě utvrdil v tom, ať nechám druhý prut v klidu.  Při kávě jsme probrali rybářské revíry, různé zážitky od vody a užívali si relaxu. Později se Tom už musel rozloučit a odjet domů za rodinou. V tu chvíli mi teprve došlo, že bych si mohl připravit po tak náročném dni něco k večeři.

P1010256Klasika, když jsem to nejmíň čekal, přišel záběr  z krmného místa a mě místo večeře čekala zdolávačka kapra. Potom, co jsem rybu dostal na podložku, rychle jsem ji zdokumentoval  a pustil  zpět do jejího domova. Po dlouho očekávaném záběru od slušné ryby jsem se usadil, pozoroval aktivitu ryb u krmného místa a doufal v další záběr.

V jedenáct hodin přišla konečně dlouhá plynulá jízda, která i přes zvednutý prut neměla konce a kapr si bral z mojí cívky metry vlasce, jako nic. Byl to opravdu silný, pomalý tah. Okamžitě  mi bylo jasné, že tato ryba bude jiné kategorie, než ty ostatní. Kapr disponoval takovou silou, že určoval směr bez jediného zaváhání. Po 10 minutách se naštěstí začala karta obracet a já měl postupně nad kaprem převahu. Za dalších několik okamžiků se mi podařilo podebrat  velkého šupináče. Srdce mi bušilo, jako zvon a Já měl obrovskou radost, která neměla mezí. Kapra jsem nafotil, šel jsem ho zvážit a nemohl jsem uvěřit vlastním očím.

09-08-2016-firstonePo odečtení vážícího saku jsem zjistil, že ryba atakuje hranici 21 kg. Úžasná, krásná, zdravá ryba,  ,,Tohle se fakt povedlo!“, píšu Tomovi a posílám mu fotku přes mobil.

Oba se shodujeme na tom, že rozhodnutí nechat montáž na místě se opravdu vyplatilo, ač tam ležela bezmála 11 hodin.
P1010249    P1010316                                                                                                                                                                       Na druhý prut jsem později zdolal ještě několik slušných ryb, které se stále krmily na mém místě a tento krásný scénář se odehrával i další den lovu.
Z výpravy jsem odjížděl sice naprosto zničený, ale velice spokojený. Novinka Fruit šlapala skvěle.