Týden na svazové řece

Ke konci týdne jsme opět s mojí parťačkou vyrazili na plánovanou výpravu do neznáma na svazovou řeku. Po příjezdu na místo jsme rozbalili tábor, zmapovali jsme si dno a masivně jsme si rozkrmili dvě lovná místa partiklem a boiliem. Tentokrát jsem s sebou vzal na výpravu boilie Oliheň a Bentos red Top rybařina o průměru 24 mm, abychom minimalizovali záběry od bílé ryby. Ještě před ukončením lovné doby se na přivítanou podíval na břeh pěkný cejn a to i na tak velký průměr nástrahy. Ráno už se menší ryby zdržovaly v našich místech. Přes den bylo velké teplo, hladina řeky klesla a ryby nereagovaly ani na nadlehčené nástrahy. K večeru přišlo jen pár „drbanců“, nejspíše od cejnů.

P1100556Na noc jsem nakobroval více boilie mezi tišinu a proud, kde jsme chytali. Tato taktika se vyplatila a v půl šesté ráno přišla prudká jízda, následoval boj s rybou v proudu a na podložce skončil 8,5 kg těžký lysec, který zabral na boilie Oliheň s malou pop up broskev.

Slušný první kapr, říkal jsem si. Přes den na naše nástrahy reagovali opět jen cejni. Večer se přihnal déšť a pršelo celou noc. Tušil jsem, že by to mohlo s rybami něco udělat a později se ukázalo, že to byla pravda. Půl hodiny po náhozu zabral menší šupináč. Následovaly další 2 záběry, ale bohužel mě obě ryby utekly ve velmi silném proudu. Přes den se nic nedělo a tak jsme se alespoň bavili lovem malých rybek na plavanou. Věděl jsem, že tato výprava nebude žádná procházka růžovým sadem a navíc nám chytání znepříjemňovalo a znechucovalo vypouštění nečistot z nedaleké čističky odpadních vod při dešti, kdy půlka řeky měla jinou barvu než ta druhá a my jsme z vody tahali každou chvíli něco jiného než ryby. Někteří lidé by se nad sebou měli vážně zamyslet, ale to je kapitola sama o sobě. Nicméně v půl jedenácté večer se znovu rozezněl hlásič a já si mohl konečně užít zase boj s rybou.

P1100599Hned po záseku bylo znát, že se jedná o větší rybu. Po statečném boji jsem se mohl zdokumentovat s krásně stavěným vysokým šupináčem jehož váha dosahovala 11,75 kg. Tento kapr neodolal dvěma kuličkám Olihně a velice mě potěšil.

V noci se dost ochladilo a následující den jsme o kapra nezavadili. Další negativní faktor byla pro nás neustále se měnící hladina vody. Ani večer záběr nepřišel a tak jsme pozměnili taktiku. Jeden ze sestřiných prutů jsme nahodili do silného proudu vedle mého krmného místa, kde jsme použili jako zátěž 200 g olovo. Změna taktiky vyšla skvěle a zatímco pruty mezi tišinou a proudem se ani nehnuly, sestry prut se v půl 6 ráno brutálně rozjel na nastraženou kuličku Oliheň. Ryba v silném proudu vymotala z cívky 100 m vlasce po proudu! Při pohledu na křehkou dívku, jak drží prut ohnutý až k navijáku, jsem věděl, že to bude dlouhý boj. A také že ano. Říční kapr nedal ani metr vlasce zadarmo. Když však ségra dostala obra do tišiny, kde se vynořilo mohutné šupinaté tělo, věděl jsem, že máme na půl vyhráno.

P1100637Nakonec jsme podebrali úžasného a zdravého šupinatého kapra o váze 13 kg a délce 88 cm.

Měli jsme ohromnou radost z takové ryby chycené na svazové vodě, jelikož je pro nás mnohem cennější než ryba zdolaná na soukromém revíru a zároveň to byl nezapomenutelný zážitek pro nás oba. Krátce po podebrání této ryby sem měl záběr na Bentos red. Bohužel „double“ nám nevyšel a ryba mi utekla. Byl jsem si jistý, že ryby najíždějí, když se hladina vody zvedne, jelikož toto ráno voda stoupla o 30 cm, což přineslo své ovoce.  Hnedka jsem vyměnil návazce, abych nic nezanedbal. Chtěl jsem přehodit i zbylé 2 pruty, ale sestra mě přesvědčila, aby jsme ještě počkali, že prutu hozenému v klidné vodě věří.  Zhruba za hodinu a půl se to opravdu rozjelo. Tentokrát ale nepadla smůla jen na mě a tentokrát i moje parťačka o rybu přišla. Přes den jsme se zase záběru nedočkali, kdy ryby vůbec nežrali. Večer jsem zakrmil místa zbytkem partiklu i za cenu toho, že najede bílá ryba. Nastražili jsme na návazce jen jednu kuličku boilie a čekali jsme co přijde. Krátce po náhozu zabral cejn a tak jsem přidal na návazec ještě malou 10 mm ananasovou pop up.

P1100690Přesně v 21:00 přišla konečně jízda na tuto sestavu. Opět jsem vytáhl sice menšího, ale o to hezčího zdravého šupináče.

Před půlnocí se přišel rozloučit cejn a jak jsme začali, tak jsme také skončili. Ráno jsme, ač neradi, vyrazili k domovu. Byli jsme velice unaveni, ale vděčni za to, že nám tato svazová řeka vydala několik svých pokladů. Všechny ryby byly samozřejmě po vyfocení vráceny zpět do vody, kam patří. Rozhodně tato výprava byla další skvělá zkušenost a boilie Top rybařina ukázalo své kouzlo i na této velice proudné řece.

Za Top rybařina team Miloslav „Krejčus“ Krejčí.