Výprava za Kapry do Maďarska

Začátek výpravy

Vypravili jsme se s kamarády z týmu do Maďarska na kapry. Vyrazili jsme na čtyři dny. Když jsme dorazili k vodě, tak byly asi tři hodiny ráno. Vzali jsme si jen spacáky a zůstali v sedadlech. Usnuli jsme a počkali do rána na další kámoše. Přijeli asi kolem šesté a vzbudili nás. Vyřídili jsme povolenky a vyrazili na lovná místa. První prut ležel ve vodě asi v 10:00 a kamarád povídá: „Většinou, když dorazím na Orlík, tak než rozbalím bivak přijde první záběr“. Všichni jsme se jen tak zasmáli a šli si stavět své bivaky. Asi za 10 minut slyšíme signalizátor. Kámoš, který to tvrdil má první záběr. Zdolal krásného kapra okolo 14kg. Říkáme si, že jestli to tak bude brát celou dobu, tak nám na konci výpravy snad upadnou ruce. Byl to pro všechny neuvěřitelný moment. Všichni jsme byli plní nadšení, adrenalinu a všeho kladného, co se týká ryb. Celkem nás tam bylo pět. Na začátku výpravy bylo špatné počasí. Hodně foukalo, pořád se měnily teploty a chvílemi pršelo. Hned večer, se po setmění počasí umoudřilo a byla krásná a příjemná noc.

Trocha špatných pocitů

Já neměl až do druhého dne do oběda ani záběr. Byl jsem z toho docela nervózní, když jsem viděl, že ostatní kolem mě už poměrně dost kaprů pochytali, ale pořád jsem doufal a věřil.

První záběr

Konečně je to tady. Zrovna, když jsem vařil oběd, tak jsem uslyšel můj signalizátor. Vybíhám a zasekávám. Začíná krásné zdolávání. Po několika minutách podebírám mou první rybu a říkám: „Konečně to přišlo“. Byl to krásný kapr o váze 12Kg.  Přišel mi na boilies Bentos red v dipu, v pasně a s PVAčkem na tuto kombinaci jsem pochytal poměrně dost kaprů.

Pokračování výpravy

Dovařil jsem oběd, najedl jsem se a jen tak jsem si sedl vedle bivaku do stínu. Povídáme si a asi za dvě hodinky mi přišel další kapr. Byl to kapr o váze 14,2kg. Byly to krásné ryby.  Kamarádi vytáhli taky několik kaprů. Do dalšího rána jsem neměl zase záběr, ale nic jsem si z toho nedělal.

Troška zkoumání

Hned ráno jsem vyrazil kolem sedmé hodiny opět na vodu, zakrmit jedno lovné místo a ještě jednou prohledat dno, zda nenajdu něco zajímavého. Projel jsem to i u břehu a říkám, toto je ono. Před stromem asi 5 metrů od břehu se mi to zalíbilo a říkám si, že by možná nebylo špatné, udělat něco, co tady nikdo z kámošů ještě nevyzkoušel. Během dopoledne mi přišel ještě jeden kapr asi okolo 11kg.

Magické odpoledne

Odpoledne se to rozjelo kamarádovi a vytáhl suprového kapra o váze 23,6kg a hned po něm jsem vytáhl kapra i já, který měl 15,3kg. Byly to dva osobáčky za jedno odpoledne. Nafotili jsme se s nimi ve vodě a šup je pustit zpět. Do večera přišlo ještě několik kaprů okolo 8-12kg.

Večer a noc

Hned jak se začalo stmívat, tak jsem si zakrmil místo „pod břehem“ a nahodil to tam. V noci jsem se ještě probudil, abych si místo zakrmil a dal jsem tomu do rána čas. Ve čtyři hodiny mi přišel záběr z otevřené vody a já podebral kapra okolo 10kg. Ani jsem ho nefotil a pustil. Nahodil jsem na slepo a zalehl. V šest se mi rozjel prut od břehu, byl to neskutečný záběr. Na konci na mě čekal krásný šupík o váze 13,1kg a já byl moc šťastný, že se mi podařilo udělat záběr z pod břehu.

Poslední den

Po tomto kaprovi jsem si udělal snídani a kolem desáté hodiny jsme začali balit a pomalu jsme se chystali k odjezdu. Ve 12:00 už bylo vše sbalené a ležely tam už jen pruty. Do 14:00 jsme chytili asi ještě 5 kaprů a vyrazili jsme domů.

Závěr

Na tuto výpravu nikdy nezapomeneme a na tuto vodu se určitě někdy ještě vrátíme a pokusíme se i s klukama z týmu udělat alespoň podobný výsledek jako tento. Na konci výpravy jsme napočítali, že jsme nachytali kapry asi od 7kg do 23,6kg  a váhový průměr byl 10kg. Celkem jsme nachytali okolo 850kg kapra. Všem moc děkuji za velmi vydařenou akci a doufám, že se brzy potkáme na další výpravě.

Za Universal Fishing Team & Top rybařina —  Jan Čechák (Hanz)