Vytoužená odměna

Zdravím všechny rybáře a rybářky, po roce jsme se opět s kamarády vydali na soukromou vodu kousek od Plzně. Hned po dlouhé a náročné cestě jsme přendali věci z aut do lodě a přejeli na mola. Tam jsem stejně, jako loni mezi věci nacpal stojan a rozbalil pruty. Na první prut jsem dal novinku Fruit orange a nahodil zhruba do půlky rybníka. Na druhý prut jsem nedal nic jiného, než osvědčený Bentos red a nahodil do volného prostoru. Během čekání na záběr jsem pomalu rozložil bivak a poklidil věci z mola. Vše potřebné bylo konečně připraveno a v momentě, kdy se snažím pracně zapíchnou poslední  kolík od bivaku do tvrdé země, přichází první jízda na Fruit orange a já po krátkém souboji přitahuji lysce okolo 7 kilo. Řekl jsem si, že to není špatný začátek a prut i s novou koulí jsem znovu nahodil na stejné místo. Jelikož jsem měl všechno rozložené a připravené, tak jsem usedl do lehátka, pozoroval ostatní, jak si vše chystají a přemýšlel, jestli mám vůbec krmit. Na revíru je průměrná hloubka jen asi 1,5 metru a na některých místech před námi a vedle nás byl i necelý metr vody. Po důkladné úvaze a zdolání dalšího kapříka okolo 75 centimetrů na Fruit orange, jsem se rozhodl udělat jedno krmné místo a zde krmit pouze koulemi stejné příchutě. Jak jsem řekl, tak jsem udělal. K tyčovce jsem hodil jeden prut s Bentosem a čekal.Do večera už bohužel jízda nepřišla, a před námi byla noc. Já jsem pruty nechal tam, kde byly a kamarád se rozhodl, že zkusí Bentos s popkou Rozpálená švestka. Právě to se ukázalo jako nejlepší kombinace.

DSCN2213První noc na ní kamarádovi přišlo 5 jízd a z toho konečně i první ryba přes 80 cenťáků. Krásný šupináč 85cm a rovných 10 kg.

Ráno( to je v 11 dopoledne),  jsme začali přehazovat pruty. Řekl jsem si, že zkusím Golema rovněž od Top rybařiny. Našil jsem kouli a koukal, kam ji hodím. Zhruba v půlce jsem viděl, že se za posledních 10 minut vyhouply asi tři ryby, tak jsem to tam poslal. Netrvalo to dlouho, možná tak 5 minut a přišla jízda právě na Golema. Začal jsem rybu zdolávat, jelikož to jsou ryby hodně bojovné a voda byla přikalená, tak jsem až do poslední chvíle netušil co mám vlastně na prutě.

DSCN2193Asi po čtvrt hodině se mi u nohou vynořil nádherný koják, který měřil krásných 84 centimetrů.

Po vyháčkování a vyfocení , jsem ho pustil zpátky do vody a s nadšením znovu nahodil. Bohužel zbytek dne bylo hrozné teplo a ryby koule vůbec nezajímaly. To mě ovšem nemohlo odradit. Vzal jsem plechovku kukuřice, na vlas nandal tak 7 zrníček a prut zavezl k rákosí zhruba do 20cm vody.  Na jízdu jsem nečekal ani půl hodiny a už jsem zdolával. Další kapřík se blížil k mému podběráku. Od rákosu sice chodily ryby do 70 centimetrů, ale i tak to byl na tu dálku vždy krásný souboj.

hatle_prvni_27-9-2016DSCN2221

Naštěstí se spletl i jeden šupík a jeden amur,  oba rovných 85 centimetrů.

Blížil se večer, tak jsme přezbrojili zpět na koule. Bentos a rozpálená švestka byla jasná volba, kterou jsem poslal do zakrmeného místa. Na druhý prut jsem dal opět Fruit orange s pupkou Půlnoční pomeranč a dal ho rovněž na zakrmené místo. Asi do půlnoci jsme  si čekání krátili debatou nad rybami, kdo, co, kde, jak a na co chytil. Když se ani pak nic nedělo, rozhodli jsme se ulehnout a nabrat síly na poslední den.

Ze spánku nás probrala až jízda na můj prut. Kamarád u něj byl dřív, tak rybu přisekl a než já jsem se vyhrabal ze zahřátého spacáku, tak rybu stihl přitáhnout skoro až k molu. Předal mi prut a v tu chvíli, jako by se ryba lekla a dala se na úprk. Brzda křičela a ryba neztrácela rychlost. Teprve asi až po 50 metrech začala zpomalovat a dalo se pomalu začít zdolávat. Ryba jezdila ze strany na stranu a každou chvíli brnkla o staré kořeny rákosu které zůstaly pod vodou. Z toho důvodu jsme se rozhodli pro zdolání z lodě. Vyjeli jsme za rybou, co nejrychleji to šlo. Dojeli jsme asi na 5 metrů od ní a ryba nic. Jako by ani netušila, že je chycená. V klidu se projížděla a nechtěla se odlepit ode dna. Sem tam udělala rychlejší tempo, ale k žádnému zběsilému útěku se nechystala. Říkal jsem si, že bude za chvilku venku, ale opak byl pravdou. Kdykoliv jsem zabral prutem, tak ryba jako by zapíchla čumák do bahna a nešla otočit k hladině. Bylo to neuvěřitelné, ryba se už asi třičtvrtě  hodiny točila kolem lodi stále dokola a ještě jsme neviděli ani šupinu. Tak jsem ještě přitvrdil v tahu, ale to už na mě zase začal řvát kamarád, že jestli rybu ustřelím tak mě za ní hodí. No tak co jsem měl dělat? Dál jsem se snažil rybu otočit a mezi tím přemýšlel, co to asi bude. Možností jsme měli spoustu. Velký kapr, velký amur, sumec, podseknutý tolstolobik, vyza, velký jeseter, hlavou mi probíhalo mnoho možností. Síly začaly docházet jak mně, tak rybě. Už jsem nevěděl, co mám dělat. Pode mnou 50 cm vody a ryba nikde. Když najednou tah ryby malinko ustal a v tu chvíli jsem zabral Já. Na hladinu se vyhoupl kapr dlouhý, jako torpédo od ponorky. Rychlým pohybem mi ho kamarád podebral a my se pomalu po hodině a čtvrt vraceli zpět k molu. Rybu jsme dali do podložky a začali měřit a vážit.

DSCN2258Metr ukázal 97 centimetrů a váha 10 kilo. Po několika fotkách jsem kapra pomalu vypustil z podložky. Ještě několik minut stál u kraje a načerpával síly, pak v klidu odplaval a zmizel z našeho dohledu.

Poslední den přišlo ještě pár menších ryb okolo 70 centimetrů. Odpoledne jsme pobalili věci a rozloučili se s revírem. Všechny ryby, až na pár menších, byly chyceny na produkty Top rybařina.