Zahájení sezóny 2017

Zdravím všechny natěšené kapraře,

velmi rychle jsme se ocitli v novém roce 2017 a celou tu dlouhou zimu (tak jako většina ostatních) jsem spřádal plány na novou sezónu, prohlížel jsem si fotky, články a v hlavě promítal zážitky z té úspěšné předešlé sezóny a doufal, že ta nadcházející bude ještě úspěšnější. Celý loňský rok a především zimu jsem veškeré peníze, které se mi povedly našetřit bokem padly na kaprařinu. Udělal jsem si důkladný soupis věcí, které nutně potřebuju, abych se mohl posunout v kaprařině dál, některé zbytečné věci, na které doma sedal prach se mi povedlo úspěšně prodat a do poslední koruny jsem vše obětoval mému životnímu stylu a koníčku. Balíky od předních českých i zahraničních firem s novou výbavou mi chodily domů i do prodejny k mému kolegovi a všechny věci závěrem zimy prošly důkladnou kompletací a následným organizovaným uložením do tašek a skříní.

Přišel počátek března a vody kolem mého okolí už byly rozmrzlé. Celou výbavu jsem měl přichystanou, pruty navázené, krmení roztříděné, návazce v penálu, povolenku na stole, oblečení u postele a jediné, na co jsem čekal, až se vzpamatuje počasí a ohřeje se trošku vzduch a především voda. Koukal jsem na předpověď počasí, veškerou práci jsem si doma udělal tak, abych si mohl rezervovat na ryby celý den a vyrazil jsem v sobotu 18.3.2017 na svoji první vycházku na svazovou pískovnu. Bohužel poslední pěkný den byl v pátek a v sobotu nastala prudká změna počasí v podobě silného ochlazení, větru a deště. Nečekal jsem tak tvrdou změnu počasí a vycházku jsem po necelých 4 hodinách vzdal a odjel domů s tím, že si dám náhradní termín.

Netrvalo to dlouho a už druhý den jsem si doma vyjednával další propustku. Ovšem tentokrát kvůli pracovním povinnostem pouze na necelých 5 hodin, jelikož odpoledne už jsem musel odjet do práce. Přál bych si na chytání v tomto období více času, ale vybírat jsem si nemohl. Po důkladném sledování počasí volba padla na úterý 21.3.2017 na tu samou pískovnu, kde jsem si místo každý den předkrmoval několika hrstmi boilie mixu všech zbytků z loňské sezóny. Večer před samotným lovem jsem měl skoro vše nachystané z předešlé neúspěšné vycházky, takže mi zbývalo pouze naházet předem věci do auta, abych se s tím nemusel zabývat ráno a přichystat si teplé oblečení. Budík jsem si nastavil na 4:15 ráno. Mám vždy rád čas vstávání a odjezdu k vodě naprosto přesný, abych měl před rozedněním pruty ve vodě a s ničím se nezdržoval. Jelikož se v tento měsíc rozednívalo vždy v 5:58, chtěl jsem být u vody s dostatečným předstihem, abych měl vše rozestavěné a v 6:00, aby moje montáže ležely na dně.

mivardi Přístřešek Premium XL
Přístřešek Premium XL

Když jsem ráno přijel k revíru, venku byla ještě tma, všude mokro, ale počasí předpovídali na úterý pěkné, tak jsem doufal, že to tak skutečně bude. Z mojí nové výbavy jsem jako první v pořadí hned vyzkoušel přepravní vozík od Mivardi, konkrétně model Monster a poprvé jsem si mohl ulehčit práci a celou svoji výpravu bez vypětí přehnaného množství sil dopravit na lovné místo. Vše jsem narovnal na vozík po celé ploše a vyrazil k vodě. Za pár okamžiků už jsem byl na svém lovném místě a rozhlédl se, jaká je účast. Přesně, jak jsem očekával, byli jsme na celém revíru jen dva rybáři, což mi vyhovovalo a o to víc, když ten druhý byl na protějším břehu. Vzhledem k tomu, že jsem měl dost času, začal jsem tentokrát výjimečně stavbou tábora a na řadu přišel další nový produkt z mojí výbavy a to přístřešek od Mivardy – Premium XL. Jelikož jsem si ho zkusil sestavit už doma, nic mě u vody nepřekvapilo a během pár minut jsem měl přístřešek zakolíkovaný po celém obvodu, odepnutý přední panel a už jsem si do něj stěhoval tašky, povlaky a křesílko. Vybalil jsem si kýble, zakrmovací lopatku, sestavil tripod, nastavil swingery a hlásiče a šel jsem na to nejpodstatnější a to na rozbalování prutů a sestavu koncových montáží.

Mivaardi Přístřešek Premium XL

Letošní sezóna pro mě bude ve znamení mnoha změň, ale tu první jsem začal už v úterý. Dříve jsem používal na obou prutech pouze boční závěsku (lead clip) s menší gramáží olova (70-80g) a pouze jeden typ kamufláže olova. Tentokrát jsem se rozhodl zkusit na jednom prutu in-line olovo a na duhém prutu jiné typy kamufláže olova a váhu jsem zvýšil na 100g. Co se týče návazcového materiálu, neměnil jsem strukturu návazce, jako takovou, ani značku. Zůstal jsem věrný tomu, na co se mohu spolehnout a to je ztužená šňůrka Kryston. Co jsem ale změnil byla barva, kterou jsem uzůsobil struktuře dna, na kterém nejčastěji lovím (jelikož lovím převážně na pískovnách, kde je travnaté dno, zvolil jsem barvu zelenou) a změnil jsem i libráž, kterou jsem se rozhodl zjemnit na 20lb. Další změnou v mé strategii prošla také rovnátka. Na jednu montáž padla volba na rovnátko od firmy Taska a na druhou montáž jsem zkusil ,,červy“ od firmy Carp R Us. Poslední změnou koncové montáže byly háčky. Dříve jsem používal pouze základní jednoduché typy háčků a nyní jsem začal používat háčky Centurion a Continental snag hook od firmy Carp R Us a to velikosti 6 a 8. Obě montáže jsem zatížil bročky. Když jsem měl koncové udice kompletní, zbývalo je obohatit o to nejpodstatnější a to nástrahami. Jelikož mám teď za úkol testovat několik novinek, které jsem dostal do ruky už minulý rok a je potřeba vyzkoušet je i v tomto období, tak na jeden prut jsem se rozhodl dát jednu kuličku boilie Fruit na dno. Kuličky jsem měl nadipované již z minulé sezóny. Jsou to oranžové, velmi atraktivní nástrahy na bázi ovocného mixu a jejich použití a testování v tomto brzkém jarním období pro mě bylo jasnou volbou na jeden prut. Na druhý prut jsem chtěl záměrně postavit soupeře k výše zmiňované oranžové nástraze a k tomuto účelu jsem zvolil novinku od Mikbaits a to boilie WS2 s plovkou stejné příchutě, několik dní nadipované a následně obalené v pastě. Prut s Fruitem jsem poslal na protější příbřežní partie ke stromům a druhý prut s WS2 jsem hodil na mělčinu jen pár metrů před sebe. Citlivost hlásičů byla nastavena na maximum, vlasce našponované, ke každému prutu jsem nakobroval 2 hrsti koulí a souboj nástrah mohl začít.

boilies orange fruit - top rybařina
Boilies Orange Fruit Top rybařina

Konečně jsem si sednul do svého přístřešku, užíval si vapování a sledoval, co se děje na vodě. Mírný vítr se linul přímo proti mně a dělal vlny na hladině. Všude byly vidět pouze kachny, jinak nikde nikdo a kapři o sobě také nedávali vědět. Po 15 minutách se ale poprvé ozval prut u stromů jedním pípnutím. Byl jsem rád i za tento ,,přejezd“, jelikož to pro mě byl jasný signál, že ryby se na mém místě zdržují a já nečekám zbytečně. Chvíli na to se ozval i druhý prut z mělčiny a já už jsem začal být ve střehu. Šel jsem se podívat k hlásičům a poupravit hlasitost, když pravý hlásič dvakrát zapípal a swinger se pohnul nahoru a dolu. Chystal jsem se zaseknout, ale svoji první šanci jsem zaspal. Prut jsem tedy vytáhl, zkontroloval montáž, přidal PVA punčochu a poslal ji zpět na své místo v naději, že dostanu ještě alespoň jednu příležitost. Od přehození uběhla přesně hodina, když jsem si zrovna projížděl mail, jestli mi nepřišla nějáká pošta a pravý prut se opět ozval opakovaným pípnutím. Tentokrát už jsem neváhal a vystřelil z pohodlného křesílka k prutu, který jsem nekompromisně přiseknul. Na druhém konci jsem cítil slušný tah a malinko jsem dobrzdil prstama vlasec, aby mi kapr nezajel do kořenů. Protivníka se mi podařilo zastavit a pak jsem chvíli počkal, jestli se sám otočí. Kupodivu se brzy otočil a já už jsem mohl dovíjet a mírně se s ním přetahovat a určovat směr, kterým se vydá. Zdolával jsem opravdu opatrně, nechtěl jsem o svoji první rybu sezóny přijít, tak jsem si dal na čas. Pár metrů od břehu začal kapřík docela vyvádět a já ho konečně viděl. Spatřil jsem krásného lysce, který už nepatřil mezi uplné násaďáky a to mě potěšilo. Pro jistotu jsem trochu povolil brzdu a druhou rukou sahal pro podběrák. Na první pokus jsem kapra navedl do sítě podběráku a užil si svoje první vítězství nové sezóny. Kapříka jsem přenesl na předem připravenou podložku, kde jsem ho polil a začal jsem s měřením a vážením. Lysec byl sice krátký, jelikož měřil pouhých 61cm, což mě trochu zmátlo a předběžně jsem začal sýčkovat, že nemá cenu ho ani vážit, ale byl poměrně vysoký, tak jsem nakonec přeci jen váhu vytáhl a udělal jsem dobře. Po odečtení vážícího saku ukázala váha rovných 5kg, což mě velice potěšilo. Několik známých pár dní přede mnou vyrazilo na tento revír a po celém dni lovu, nebo po mnoha hodinách neměli jiný kontakt s rybou a když už, tak to byl kapr kolem 40cm, nebo bílá ryba a mně se takhle rychle povedl kapr 5kg a to považuji za krásný výsledek. Kapra jsem rychle zdokumentoval a pustil zpět do jeho chladné říše. Oba pruty jsem ještě přehodil a čekal, jestli ještě příjde nějáký záběr. Ještě přišlo několik kontaktů s rybou na prut s nastraženým Fruitem a jeden kontakt na WS2, ale žádný pořádný záběr už se nedostavil. Musel jsem pomalu balit a vyrazit do práce. Na jednu stranu mě mrzelo, že už musím odjet, ale na druhou stranu jsem odjížděl velice spokojený.

Orange fruit Top rybařina carp
Kapr 5kg ( orange fruit)

Závěrem musím říct, že vzhledem k tomuto ještě chladnému období, kdy se ryby teprve probouzejí, nejsou ještě moc aktivní a vzhledem k zatím negativným zprávám od známých jsem byl první krátkou vycházkou opravdu nadšený. Obě nástrahy, jak WS2, tak Fruit byly dobrou volbou do chladné vody, kontakty s rybou byly velmi časté a tentokrát mi Fruit pomohl dostat na břeh prvního kapra sezóny. Jsem přesvědčený, že předkrmování místa, správná lokalizace ryb a volba vhodných nástrah do studené vody mi zachránily vycházku a díky těmto aspektům jsem si mohl vychutnat první souboj sezóny 2017 a plno napínavých kontaktů s rybou. Tento několika hodinový test mi jasně dokázal, že boilie Fruit nesmí chybět v mé tašce a to především v jarním období,